עיצוב המטבח כחלק מתפיסת העיצוב של הבית- סוגי מטבחים
08/07/2018
סידור ארונות כחלק מעיצוב פנים
טיפים לבחירת פריטים מתאימים לעיצוב הבית
26/08/2018
הצג הכל

עיצוב המרפסת איך נתאים אותה לעיצוב פנים הבית?

מרפסת מעוצבת היא חלק בלתי נפרד מעיצוב הבית וזירת הפנאי והאתנחתא של דייריה. על ידי תכנון חכם, בחירת חומרי העיצוב והפריטים המסוגננים, אפשר להפוך את המרפסת לשכיית חמדה אמתית המתחברת לקו הסגנוני המוביל של סביבת המגורים. השמירה על חיבור הרמוני בין הפנים לחוץ חשובה מאוד על מנת לשייך את המרפסת לבית וכן להשרות בה את האווירה המבוקשת – של רוגע ושלווה.

כיצד עושים זאת? לפניכם 4 קווים מנחים להשגת הסינרגיה בין המרחב הפנימי למרחב החיצוני בעיצוב המרפסת

סגנון חוזר גם במרפסת מעוצבת

מומלץ לשמור על קו סגנוני תואם בין עיצוב החלק הפנימי בבית לחלק החיצוני. במידה ובחרתם בבית בעיצוב כפרי חמים ומזמין על טהרת הגוונים החומים והרהיטים מעץ עם גילופים רבים ועושר של אלמנטים, ניתן לעצב את המרפסת בדמות סגנון זה. אם מדובר בעיצוב מודרני חם ומרוכך בצורניות ברורה, קווים ישרים בעיקר, שימוש במתכות, ניתן לעצב את האזור החיצוני בצורה דומה עם ריהוט גן משלדת אלומיניום.

צבעוניות מפנים לחוץ


מומלץ לעצב את המרפסת בגוונים שלפיהם עוצב הבית כולו. למשל, בעיצוב מודרני המבוסס על טהרת הצבעים הרגועים אפור, שחור ולבן, ניתן להמשיך בצבעוניות סולידית זו את עיצוב המרפסת. למשל, ביצירת "קיר כוח" בחיפוי שחור דרמטי יחד עם בחירת ריהוט גן לבן ששומר על מינימליזם וניקיון עיצובי. אם הבית מעוצב בססגוניות עם תערובת צבעים אקזוטית, ניתן כמובן לבחור רהיטים ואלמנטים עיצוביים למרפסת עם מוטיבים דומים ובצבעוניות הנ"ל. בדרך זו, יתאפשר החיבור הצבעוני בין פנים הבית לשלוחה החיצונית שלו.

סוד החומר לעיצוב הבית


בחירת החומרים קריטית לעיצוב הבית הן מבחינת הפרקטיות, התחזוקה הפשוטה והן מבחינת האווירה המושגת באמצעותם. כך למשל, חומרים טבעיים משרים חמימות בעוד חומרים מלאכותיים עשויים להיות פרקטיים יותר לתחזוקה וליצור מראה עכשווי, מינימליסטי. אם בחרתם ריצוף של אבן אפשר לשמור על מראה זה גם בשטח החיצוני או אם נבחר פרקט מעץ מלא לסלון ולחדרים, ניתן לרצף את המרפסת בדק בעל מראה דומה.

היות ומדובר בריצוף חיצוני, הרי שקיימים היום פתרונות ריצוף איכותיים שאינם משנים גוון באור השמש ובעלי מראה דמוי עץ. מבחינת ריהוט מתאים, ריהוט גן מעץ, למשל כמו עץ טיק בעלי עמידות גבוהה שעברו גם את העיבוד הנדרש על מנת לשרוד זמן רב באקלים המקומי. בעת תכנון ועיצוב הדירה, חשבו על חומרים דומים או מראה דומה של חומרים כדי ליצור אחידות בין המרפסת ליתר חלקי הבית.

לצאת ולחזור ולהרגיש באותו הבית


העיקרון החשוב ביותר הוא לייצר את החיבור ביציאה ובכניסה מהבית למרפסת. ניתן לשמור על ויטרינות חשופות שמשקפות את המרפסת כתפאורה קבועה לבית וכך מרפסת מעוצבת מהווה רקע דקורטיבי נעים לעין או לבחור בווילונות רכים וזורמים שמכניסים את היופי מבחוץ פנימה, לרבות אור שמש טבעי שמשרה רוגע. שימו לב לנוחות היציאה, לדלת שקל לתפעל אך בטיחותית לטובת הילדים, פתרונות הצללה כמו פרגולה שמאפשרים שהייה נעימה בחוץ וחשבו גם על המבט מהבית למרפסת.

כך למשל, ניתן להציב מראות במטבח ולשקף למי שבפנים את החוץ ולמי שבחוץ להראות את הפנים על ידי יצירת פתחים גדולים בדמות ויטרינות. אפשר למשל, למקם את ריהוט הגן מול הטלוויזיה שהיא עדיין בבית אבל מאפשרת ישיבה בחוץ וצפייה ללא סנוור ועוד פתרונות נוחים של עיצוב תאורה בבית או במרפסת שיגרמו לכם ליהנות מהעובדה שיש לדירה מרפסת.

חשוב שהמרפסת תרגיש כחלק מהבית וגם אם יש לה טוויסט אחר – פתרונות הצללה, מיטות שיזוף, מטבח חוץ, הרי שמבחינה סגנונית היא מחוברת לפנים.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


מזמינה אותך ליצור איתי קשר:

054-476-2267
×
פגישת יעוץ

פגישת יעוץ

חולמים על בית מעוצב בדיוק עבורכם ?
מזמינה אתכם לפגישת יעוץ, בה תקבלו תכנית שכוללת תכנון, חומרים, צבעים ותאורה.

לאחר הפגישה תרגישו תשוקה גדולה לעשות את השינוי גם בבית שלכם.