יצירת חדר אמבטיה מעוצב
יצירת חדר אמבטיה מעוצב, מרווח ומסוגנן: איזון מושלם בין פונקציונליות ואסתטיקה
20/06/2023
שילוב צבעים בחלל המעוצב בבית
איך הצבע משפיע על מצב הרוח שלנו?
18/07/2023
הצג הכל

עיצוב סלון קטן: יצירת חלל נעים ופונקציונלי

כשמדובר בעיצוב סלון קטן, מיקסום השטח הפנוי, תוך שמירה על נוחות החלל ומשיכה ויזואלית, הוא מילת המפתח. על ידי שימת לב ודגש לגורמים מסוימים, תוכלו להפוך את אזור המגורים הקומפקטי שלכם לאזור מסוגנן ופונקציונלי. הנה כמה שיקולים חשובים שכדאי לזכור:

שימוש יעיל בחלל הסלון

סידור ריהוט באופן מתוכנן יכול להשפיע משמעותית על הפונקציונליות בסלון שנחשב קטן.

הקדישו זמן לתכנון קפדני של העמדת הרהיטים בחלל, תוך התייחסות לשימוש יעיל בכל סנטימטר פנוי. הימנעו מחסימת מעברים בחלל וצרו זרימה על ידי השארת מקום מספק להליכה ותנועה.

נסו לשלב רהיטים שונים ולא סטים דומים כדי ליצור עניין בחלל. שלבו רהיטים מסגנונות שונים כדי להפיק את המקסימום מהשטח שלכם

בחירת הרהיטים הנכונים היא חשובה בעיצוב ותכנון סלון קטן. בחירת פרטי ריהוט פרופורציונליים לגודל הסלון והימנעו מהצפת החלל ומתחושה של עומס.
בחרו ריהוט עם קווים נקיים, מרחפים מהרצפה וכאלו שלא מעמיסים וויזואלית. אפשר לרהט בספה וכורסאות או פופים בגודל שלא ימלא ויתפוס את כל החלל .

שמירת הפרופורציה והממדים של הפריטים בחלל הסלון

שמרו על קנה מידה נכון כדי למנוע הרגשה צפופה. בחרו רהיטים ופריטי עיצוב בקנה מידה שמתאים לחדר. פרטי ריהוט גדולים מדי יכולים להשתלט על החלל, בעוד שפרטי ריהוט קטנים עשויים להיראות אבודים וחסרי חשיבות.

שאפו לאיזון על ידי בחירת פריטים המתאימים זה לזה ועם העיצוב הכללי של החדר תוך התייעצות עם מעצבת הפנים גם על הגוון הנכון לחלל הסלון. השתמשו בצעים מונוכרומטיים וטקסטורות מעניינות. הוסיפו שטיח, כריות ווילונות כדי ליצור שכבות. אפשר ונכון להוסיף עוד חומר מעניין כמו, בטון, ברזל כדי לתת אופי לחלל וכמובן להוסיף צמחיה שתכניס את הטבע לבית.

מיקסום החלל בסלון על ידי שימוש בקירות

דרך נוספת להפיק את המרב מחלל סלון קטן יחסית היא לנצל את הקירות. אפשר לתלות מדפים דקורטיביים, לאקססוריז, ספרים, מגזינים, צמחים וגם יצירות אומנות. לא לשכוח ווילונות שמחממים את האווירה ואפשר גם להוסיף מראה כדי ליצור אשליה של גובה ועומק בחלל. תאורת רצפה או תאורה תלויה באחת הפינות תמשוך את העין ותוסיף עניין.

שילוב תאורה חכמה: משנים את הסלון הקטן שלכם עם תאורה חכמה

אם ציינו את השילוב הנכון של תאורת רצפה או תאורה תלויה בסלון חשוב לציין כי תאורה ממלאת תפקיד מכריע בעיצוב סלון קטן. תאורה נכונה ומעניינת משפרת את האווירה, יוצרת תחושת מרחב ומדגישה אלמנטים שנרצה להדגיש. ישנה תאורה כללית שממוקמת בדרך כלל במרכז החדר , תאורה שמפזרת את האור. כדאי להוסיף תאורת קיר שמייצרת אווירה וכן אפשר גם תאורה ממוקדת על פריט מסוים כמו על יצירות אמנות, צמחים או אלמנטים אדריכליים.

כמה נקודות חשובות שכדאי לקחת בחשבון כשמדובר בתאורה בסלון קטן:


ראשית אין כמו אור טבעי


הפיקו את המרב מהאור הטבעי כדי למקסם את תחושת האווריריות בסלון הקטן.
בחרו בווילונות שקופים המאפשרים לאור השמש להיכנס. הצבת מראה מול חלון יכולה לעזור להחזיר אור ולגרום לחדר להיראות מואר ומרווח יותר.

שימוש בדימרים


התקנת מתגי דימר מאפשרת להשתמש בתאורה במצבים שונים כמו במצבי אירוח בהם נדרשת הרבה הארה או בערב באינטימית אז תרצו תאורה רגועה ונמוכה יותר, כדאי להשתמש במספר מקורות תאורה כגון, תאורת תקרה, תאורת קיר, תאורה נסתרת וכל אחת בהדלקה נפרדת .

שאלות ותשובות בנושא עיצוב סלון קטן

1כמה נקודות תאורה צריך להתקין בסלון קטן?
כמובן שהתשובה לכך תלויה בגודל החלל, רמת ההארה שמגיעה מבחוץ, רמת התאורה הרצויה וצרכי התאורה הספציפיים של החלל. עם זאת, כהנחיה כללית, מומלץ לשלב מספר מקורות תאורה להשגת עניין ואיזון.
2איך תאורה משפיעה על גודל החדר?
לתאורה יש השפעה מכרעת ומשמעותית על הגודל הנתפס של החדר. על ידי מניפולציה של טכניקות תאורה, תוכלו ליצור אשליות וויזואליות שיכולות לגרום לחדר להיראות גדול יותר.
3איך אני יכול לגרום לסלון הקטן שלי להיראות יפה יותר?
סלון קטן יכול להיות נעים ומזמין יותר אם תשתמשו בצבעים רכים מונוכרומטיים כדי ליצור תחושת מרחב ובהירות. בחרו בריהוט רב תכליתי, כמו שולחן קפה עם אחסון או ספת מיטה שיכולה לשמש כמיטת אורחים. והכי חשוב הימנעו מבלגן ושמרו רק על הדברים החיוניים.
4כיצד ניתן למקסם את האור הטבעי בחלל סלון קטן?
כדי למקסם את האור הטבעי בסלון קטן, התמקדו בהצבת חלונות גדולים בהירים ושקופים, הימנעו מחסימת החלונות על ידי ריהוט, שלבו מראות ומשטחים מחזירי אור, בחרו בקירות בצבע בהיר, שקלו ריהוט זכוכית או שקוף. אסטרטגיות אלו יעזרו ליצור אווירה קלילה ואוורירית יותר בחלל הסלון, ויגרמו לו להרגיש פתוח ומזמין יותר.
5האם יש חומרים או גימורים ספציפיים שהלקוח מעדיף לשלב בסלון?
כדי לטפל בגימורים ותוספות בסלון, כדי לשאול לגבי העדפות החומר של הלקוח וכל גימור ספציפי שהוא אוהב או לא אוהב, כגון רצפות עץ, שטיחים, אריחים, טקסטורות קירות או גימורי צבע. הבנת העדפות שלכם תבטיח שהעיצוב יתיישר עם הטעמים האסתטיים והשיקולים הפרקטיים שלכם לחלל הסלון.
6מהם הגורמים החשובים ביותר בעיצוב סלון קטן?
עיצוב סלון קטן דורש התמקדות ביעילות אופטימלית של החלל, בחירת ריהוט בקנה מידה מתאים, מיקסום האור הטבעי באמצעות טיפולי חלונות ומראות, שימוש בצבעים בהירים לקירות. כמו כן שילוב ריהוט שיצור תחושת פתיחות, שילוב ריהוט ופתרונות אחסון רב-תכליתיים, ויצירת סביבה נטולת עומס בעין.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


מזמינה אותך ליצור איתי קשר:

054-476-2267
×
פגישת יעוץ

פגישת יעוץ

חולמים על בית מעוצב בדיוק עבורכם ?
מזמינה אתכם לפגישת יעוץ, בה תקבלו תכנית שכוללת תכנון, חומרים, צבעים ותאורה.

לאחר הפגישה תרגישו תשוקה גדולה לעשות את השינוי גם בבית שלכם.