עיצוב דירות
עיצוב דירות, מה חשוב לדעת?
20/11/2018
כל מה שרציתם לדעת על עיצוב בית מודרני
03/02/2019
הצג הכל

עיצוב משרד קטן, ניצול מקסימלי לחלל העבודה

עיצוב משרד קטן הוא אתגר גדול היות ודורש חשיבה יצירתית, יוזמה, ותכנון לשם ניצול מקסימלי של החלל הקיים.

 

בואו נתחיל מהתחלה.

עיצוב משרד בלי קשר לגודלו צריך תכנון מוקדם. ישנם משרדים וחברות שמעדיפים לעבוד ב Open Space וכך הם מחברים את הפעילות המשותפת בין העובדים והצוותים.

משרדים בסגנון Open Space נראים מצוין ומאופיינים בשטח גדול ונרחב שלרוב מואר

אפשר לחשוב על חלוקת החלל בעזרת מחיצות זכוכית ובכך לשמר את תחושת Open Space; מצד אחד חלל גדול ומצד שני שמירה על מידה מסוימת של הפרדה וגם פרטיות בעת פגישות או שיחות חשובות.

אם Open Space מאפשר ניצול השטח ואפשרות להתרחבות, משרד קטן מחייב אותנו לניצול מקסימלי של החלל תוך מחשבה על כל פרט ופרט בו.

תכנון ועיצוב משרד קטן

תכנון ועיצוב משרד קטן

דגשים חשובים לתכנון ועיצוב משרד קטן

 

תאורה במשרד

חשוב מאוד להשתמש בתאורה נכונה ומדויקת.

בבנייני רבי קומות יכולים להיות באותה קומה ארבעה ואפילו חמישה משרדים קטנים וכל אחד מהם שונה בתכנונו ובגודלו. תאורה נכונה תאפשר לעבוד בצורה יעילה ונוחה מרבית שעות היום ויחד עם זאת לשדר לעובדים וללקוחות אווירה נעימה וחמה .

משחקי התאורה יכולים להגדיל את החלל, להעניק תחושה של גובה ולמקד את תשומת הלב באזור מסוים.

 

גוונים

גוונים בהירים ישמרו על תחושת הקלילות ואף יעניקו תחושה של גודל לחלל.

תמיד ניתן לשלב אלמנטים או קיר כוח דומיננטי הכל כחלק מהסגנון העיצובי שבחרתם.

 

ארונות, ספריות ורהיטים נוספים

עיצוב משרד קטן מחייב תשומת לב לריהוט ולאופן העמדתו בחלל.

הריהוט צריך לאפיין את מה שרוצים לשדר ללקוחות.

חשוב להתייחס לקלילות הריהוט, צבעיו ומיקומו במשרד.

במשרד קטן כדאי לשלב את הטכנולוגיה ולהפחית בניירת מיותרת.

כדאי לנצל גם את הקירות לטובת אחסון ואלמנטים נוספים מבלי להעמיס על שטח הרצפה לבחור בספריות או מדפים תלויים.

שילוב גוונים שונים בזמן עיצוב משרד קטן

שילוב גוונים שונים בזמן עיצוב משרד קטן

 

טכנולוגיה ומחשוב

בתהליך עיצוב משרד קטן נכון לנצל את הטכנולוגיה בעת התכנון. אפשר לשקול מחשבים ניידים ולהימנע ככל הניתן מחוטים ותקשורת גלויה ומבולגת. אם בכל זאת יש מחשבים נייחים הקפידו שחוטי החשמל יהיו נסתרים ומשולבים בתוך השולחנות והרהיטים.

נכון לבחור במדפסת משולבת ולחסוך מקום יקר ואף לשקול למקם אותה באזורים הפחות נראים לעין ולאו דווקא ליד שולחן העבודה שלכם.

 

ריצוף

הריצוף מהווה שטח פנים גדול בחלל ולכן מומלץ להשתמש באריחים גדולים עם כמה שפחות חיבורים שנראים לעין, אפשר להשתמש ברצפת מיקרוטופינג אחידה או בפרקט שישרה אווירה חמימה לחלל ואף יפחית רעשים.

 

הפריטים שמכניסים את הנשמה למשרד

לאחר סיום התכנון והעיצוב הבסיסי, הכניסו את הפריטים שיתנו את שמחת החיים לחלל המשרדי הקטן; ווילונות קלילים חצי שקופים, צמחייה מעניינת ומגוונת ואביזרי דקורציה אחרים.

ה- Touch הסופי חשוב מאד במיוחד של עיצוב משרדים קטנים; הוא מעניק מראה צעיר, עדכני, רענן ומשרה אווירה נעימה.

למידע נוסף על עיצוב משרדים

 

כיצד מומלץ לעצב משרד קטן?

בשלב עיצוב משרד קטן שימו לב לשימוש נכון של רהיטים. אל תשתמשו ברהיטים מאסיבים וגדולים אלא תתאימו את הרהיטים לאופי וחלל המשרד. התאימו תאורה לחלל ההמשרד. ודאו כי המשרד שלכם מסודר ונקי ואל תשכחו לשלב גם צמחים המוסיפים חיות למשרד.

 

מה הכוונה לעיצוב סינרגי למשרד קטן?

עיצוב סינרגי הוא דרך עיצוב משרדים המתאים גם לעיצוב משרד קטן. עושים זאת תוך מיקסום הפוטנציאל והחלל שלו יחד עם שמירה על סביבת עבודה יעילה ופרודקטיבית. כדי להצליח להשיג את מידת הפרודוקטיביות הזו צריך לשקול את פריסת הריהוט בחלל המשרד, מיקום תאורה ושילוב נכון של חללי עבודה משותפים. כפי שציינו את נושא התאורה חשוב לשלב כניסה של אור טבעי לחלל המשרד מכיוונים שונים.

 

כיצד פריסת המשרד יכולה לייעל את הפרודוקטיביות בחברה?

פריסת הרהיטים במשרד קטן יכולה להשפיע באופן משמעותי על הפרודוקטיביות בחברה. ממליצה לסדר את הרהיטים ליצירת זרימה הגיונית ויעילה בתוך המשרד. קחו בחשבון את דפוסי התנועה של העובדים והבטיחו שהמסלולים יהיו ברורים וללא הפרעות. זה מאפשר מעברים חלקים בין תחנות עבודה, אזורי מפגש וחללים משותפים. במשרד קטן אפשר ליצור מרחב שיתופי אחד על ידי סידור רהיטים באופן כזה שיעודד את האינטראקציה. אפשר להשתמש בריהוט מודולרי שניתן לארגן מחדש בקלות כדי להתאים לגדלים ולפעילויות שונות ובכך לקדם עבודת צוות, שיתוף רעיונות ותקשורת אפקטיבית בין העובדים. מקסמו את ניצול האור הטבעי כמשפר הפרודוקטיביות, מצב הרוח והרווחה הכללית.

שימו לב לאקוסטיקה במשרד; השתמשו בריהוט, שטיחים, ואפילו לחות אקוסטיים בעת הצורך להפחתת רמות הרעש וליצירת סביבת עבודה שקטה יותר.

איך מומלץ לסדר חלל של משרד קטן?

כמו שציינו קודם לכן השתמשו ברהיטים החוסכים מקום כמו שולחנות מתקפלים ויחידות אחסון מוסתרות. בחרו בצבעים בהירים אשר גורמים לחל הקטן להרגיש גדול יותר ובהיר יותר. אל תשכחו גם להוסיף מראות.

 

אילו סוגי רהיטים חוסכים מקום ומומלצים למשרדים קטנים?

בבחירת רהיטים למשרדים קטנים, חשוב לתת עדיפות לעיצובים חוסכי מקום המייעלים את הפונקציונליות;
שולחנות כתיבה לא גדולים מידי אלא כאלו שמאפשרים שטח עבודה נוח. כדאי לשקול אפשרויות עם אחסון מובנה כגון מגירות או תאים עיליים כדי למקסם את שטח האחסון.

שולחנות כתיבה צמודים לקיר הם בחירה מצוינת עבור משרדים קטנים .ריהוט מודולרי מאפשר גמישות והתאמה אישית כדי להתאים לחלל הפנוי. חפשו שולחנות כתיבה מודולריים, יחידות מדפים או מערכות אחסון שניתן לארגן מחדש או להרחיב לפי הצורך, תוך התאמה לדרישות המשתנות. ריהוט רב תכליתי כמו למשל יחידה לישיבה שבתוכה ניתן לאחסן יחידות אחסון קיריות המאפשרות לנצל את שטח הרצפה וכן ריהוט נייד מאפשר גמישות של החלל.

ברמה העיצובית, ריהוט ומחיצות שקופים מזכוכית יוצרים אשליה ויזואלית של חלל בכך שהם מאפשרים לאור לעבור דרכו. האסתטיקה המינימליסטית והאוורירית יכולה לגרום למשרד קטן להיראות פתוח יותר ופחות עמוס.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


מזמינה אותך ליצור איתי קשר:

054-476-2267
×
פגישת יעוץ

פגישת יעוץ

חולמים על בית מעוצב בדיוק עבורכם ?
מזמינה אתכם לפגישת יעוץ, בה תקבלו תכנית שכוללת תכנון, חומרים, צבעים ותאורה.

לאחר הפגישה תרגישו תשוקה גדולה לעשות את השינוי גם בבית שלכם.