יפעת ירושלמי מתארחת בתוכנית סודות נדל"ן
תכנון ועיצוב חללים קטנים – השתתפות בתוכנית סודות הנדל"ן
15/11/2020
הצג הכל

ראיון עם יפעת ירושלמי מעצבת פנים לעיצוב פרטי ועיסקי

יפעת ירושלמי היא מעצבת פנים מוכרת מאזור המרכז המתמחה בעיצוב פנים לדירות יוקרה, בתים פרטיים ועיצוב משרדים. יפעת ביצעה מספר פרויקטים ייחודיים, ביניהם עיצוב לובאים בבנייני מגורים וחללים ציבוריים במשרדים. שוחחנו עם יפעת ירושלמי כדי להבין איך היא עושה זאת

 

יפעת ירושלמי

יפעת ירושלמי

מה היית ממליצה ללקוחות פוטנציאליים שמעוניינים לעצב את ביתם?

לפני שמתחילים בתהליך התכנון והעיצוב, חשוב שיגדירו את הסגנון העיצובי שלהם. ממליצה לקחת את הזמן ולבחון היטב לאילו עיצובים הם מתחברים יותר, האם הם מעדיפים עיצוב כפרי, מודרני ומה ייתן להם יותר תחושה של בית. היות שבתהליך התכנון והעיצוב יש דיאלוג כמעט על בסיס יומיומי, חשוב לבחור מעצבת פנים שתתאים להם באינטראקציה, מישהי שתדע להקשיב ולהכיל ובתוך כל זה לחשוף אותם לחומרים ומגמות חדשות בעיצוב.

מה הייחוד שלך לעומת מעצבות אחרות ?

אני פריקית של חומרים חדשים ושל טקסטורות מעניינות. במשך כל השנה חשוב לי מאד לפגוש אמנים ובעלי מקצוע שונים. כך אני נחשפת לחומרים מעניינים ולטכנולוגיות חדשות ויכולה להציע אותם בפרויקטים השונים עליהם אני עובדת. בעיני לחשוף את הלקוחות לחומרים חדשים ולהוציא אותם מהמוכר והידוע הוא בעל ערך רב ומעיד על מקצועיות מצד אחד ועל יכולת התאמה של כל עיצוב וחומר ללקוחות.

עם זאת הבחירה הסופית נשארה בידי הלקוחות; הם גרים בבית ואמורים לאהוב את התוצאה יום-יום. הכי מספק בתהליך זה שהלקוחות מפרגנים ומעידים שהם אוהבים להיות בבית עם המשפחה, אוהבים לארח ושכל פינה משקפת אותם בעיצוב החדש.

איך נולד קונספט עיצובי?

קונספט עיצובי נולד כבר מהשלב הראשוני כאשר אני מבינה מה ההעדפות העיצוביות של הלקוח.

בשאלות מעמיקות ובכלי שמספק העיצוב הסינרגי אני בוחנת את החומרים, הצבעים, הטקסטורות שמתאימים ללקוחות, מכינה לוח או מצגת השראה וכך מחברת את מה שעתיד להיות הבית שלהם לחלומות שלהם. ברגע שיש קונספט עיצובי ויש תכנון נכון של החלל בהעמדת הקירות והריהוט, הפרויקט יהיה מדויק ללקוח.

חדר שינה בעיצוב של יפעת ירושלמי

חדר שינה בעיצוב של יפעת ירושלמי

כשמחליטים לקחת מעצבת פנים, מה חשוב לבחון?

אני מאמינה שתהליך נכון, מעצים ובריא, מתחיל בתקשורת פתוחה והבנה הדדית בין מעצבת פנים ללקוחות. לכן השלב הראשון בתהליך הוא הכנת פרוגרמה ושאלון מקיף הכולל את הצרכים, החלומות ואילוצים של הלקוחות. השאלון מאפשר תקשורת פתוחה ביני לבין הלקוחות וכן בין בני הזוג כאשר כל אחד מציף באופן פתוח מה ייחשב עבורו "בית".

למה חשוב לקחת מעצבת פנים בדירות קבלן?

הקבלן נותן על הנייר את חלוקת החללים נותן את הפונקציות הבסיסיות של מטבח, חדרי רחצה, חיפויים וכו' ובכל זאת אם אמרנו שכל בית הוא סיפור אישי של משפחה אז מה שמתאים למשפחה אחת לא יכול להתאים לכל המשפחות בבניין.

כמתכננת ומעצבת פנים, אני מתאימה, מדייקת ומייחדת את הדירה למשפחה שאני מלווה ובכך הדירה בסוף התהליך היא "בית" במובן של Home . בתכנון מקצועי ונכון של דירת קבלן סטנדרטית ובהתאמה עיצובית ללקוחות אפשר לייצר בית אמיתי ולא קונבנציונלי.

מה דעתך על שיפוץ דירה או בית במקום מעבר לבית חדש?

יש חששות שעולים לפני החלטה של האם לשפץ את הקיים או לעבור לבית חדש. בתהליך של ייעוץ לפני שיפוץ אני מתייחסת לגודל הבית, המיקום שלו, ובעיקר לפוטנציאל שלו בהתאם לצרכים של הלקוחות. שיפוץ הוא לא התפשרות, להיפך בשיפוץ אנו יכולים להגשים את כל החלומות של הלקוחות, בדרך כלל בעלות נמוכה ממעבר לבית חדש. שיפוץ מחייב תהליך מסודר ומדויק מראש של תכנון ותוכניות העבודה, רכישה מראש של כל החומרים ובחירת בעלי המקצוע. ניהול כל התהליך ובעלי המקצוע נעשה על ידי והכל צריך לנגן כמו בתזמורת עם מנצח.

איך בא לידי ביטוי העיצוב הסינרגי בעבודות שלך ?

עיצוב סינרגי מדבר בשפה תכנונית ועיצובית חדשה, המשלבת בין הרוח והחומר או נגדיר זאת כשילוב בין הפרקטיקה והאסתטיקה, ומביאה להרמוניה מלאה בין האדם – הבית – והסביבה. העיצוב הסינרגי יוצא מנקודה שהאדם הוא במרכז והיצירה התכנונית והעיצובית נועדה להכיל בתוכה אנשים.

אני מקפידה לתכנן ולעצב בתים, דירות או משרדים שמותאמים לאנשים שחיים בהם ושמהווים מקום הרמוני ומעצים מבחינה אנרגטית.אתן דוגמא, קורה לנו שאנו נכנסים לחלל ומרגישים חוסר נוחות, רוגז לא ברור ואפילו מועקה? זוהי תחושה שאנו לא אמורים להרגיש כך בבית או במשרד. אי סדר, חללים קטנים ומחנק מהחלל יגרמו לכם להרגיש בדיוק כך. עם זאת חללים, בתים או משרדים, אמורים להעצים את החיים בהם. בתכנון נכון ועיצוב שמדייק חומרים, צבעים וכיוונים, האנשים שחיים בבית ירגישו מלאי אנרגיה , עם חשיבה חיובית ויצירתית.

אני מזמינה את הקוראים לפתוח את הראש וגם את הלב ולחוות חוויה חדשה ומעצימה בתכנון ועיצוב הבית או המשרד שלהם.

עיצוב סלוןעיצוב סלון

ראינו בתמונות מהפרויקטים שלך שאת מתמקדת בתאורה, רוצה לספר על כך?

בעיני האור הוא אחד האלמנטים החשובים בחלל מההיבט הפונקציונלי ומההיבט האומנותי. האור מאפשר לי לדייק את העיצוב, להדגיש אזורים בחלל, אובייקטים, חיפויים, אומנות וכן לייצר אווירה. בבחירת ההארה חשוב להתייחס לגוון האור, לעוצמת ההארה ולאופי גוף התאורה.

קודם אני מגדירה את האווירה שאני רוצה לייצר בחלל ורק לאחר מכן בוחרת את התאורה המתאימה . אני משתמשת בגופי תאורה שהם בעצמם מהווים אלמנט עיצובי בחלל ומתאימה את ההארה לפי האווירה שארצה ליצור.

חשוב לבחון את החיבור והקשר בין גוף התאורה והאור שהוא מפיץ לבין החלל, האווירה והאובייקט אותו אנו רוצים להדגיש. אור כמקור אנרגיה משפיע על ההתנהלות והרגשות שלנו ; תאורה שונה נדרשת להארת המטבח ולאירוח מול תאורה שהיא יותר אינטימית לסוף היום ולהורדת הווליום.

מה מעורר בך השראה לעיצוב בית, דירה או משרד?

לאורך כל שנות עבודתי הקפדתי להגיע לתערוכות ומייצגים בארץ ובחו"ל ולהיות תמיד מעודכנת בטרנדים העכשווים. שבוע העיצוב במילאנו הוא חובה, תערוכות העיצוב בלונדון או בפריז הן מעשירות וחושפות אותי לחומרים חדשים, אמנים ומגמות עתידיות . אבל מה שבאמת מעורר בי השראה זה השיחות עם הלקוחות, הבעות הפנים שלהם. השיח עם הלקוחות והתקשורת הפתוחה מאפשר לי לדייק את התכנון והעיצוב עבורם.

חשוב להבין שכל בית הוא סיפור, סיפור של מי שחי בבית ואני מאפשרת ללקוחות לתת ביטוי אישי לאיך הם רוצים להיות ולהרגיש במרחב האינטימי שלהם. ולכן חשוב מאד הקשר והתקשורת ביני לבין הלקוחות.

יש פרויקט מסוים שאת גאה בו?

אני גאה בכל פרויקט שהלקוח מפרגן בתהליך ובסיומו. מרגישה מאושרת שלקוחות חוזרים ואומרים שהכי כיף להם בבית, כיף עם המשפחה וכיף לארח .זו בעצם שליחות וזכות גדולה לשפר את איכות החיים של הלקוחות שלי ואין מאושרת ממני כשזה הפידבק שאני מקבלת מהם.

יש לך טיפ לקוראים?

מניסיוני, חשוב מאד לסמוך על מעצבת הפנים. ברגע שהחלטתם להתחבר למעצבת הפנים, תסמכו עליה שהיא רואה את כל התמונה ויודעת איך כל פרט מתחבר האחד לשני. תבואו פתוחים לתהליך מתוך הבנה שכדאי לכם לצאת מהמוכר והידוע, ולפתוח את הראש לבחינת חומרים, טכנולוגיות וטקסטורות חדשים. חללים כאלו שיש בהם את התכנון הנכון והתעוזה העיצובית שמתאימה ותפורה עבורכם, מפתיעה תמיד לטובה בתום הפרויקט. כשיש שיתוף פעולה, הקשבה ופתיחות לצאת מהמוכר והידוע, הבית יוצא בדיוק, אבל בדיוק, כמו שחלמתם עליו.

ולקראת סיום, שנת 2020 היא שנה של שינויים, איך יראה הבית שלנו בעתיד ולמה אנו צריכים להיערך?

השנה הזו תיזכר כנראה לשנים רבות; זוהי שנה שקוראת אותנו לסדר, שנה בה סדרי עולם משתנים. בזמן הזה, מתחדדת ההבנה שהסביבה הפיזית החיצונית והסביבה הנפשית פנימית שלנו מחוברות וקשורות אחת לשנייה.

הבית שלנו הפך למשמעותי יותר והוא צריך להיות מותאם למגוון של שימושים ופעולות. בעקבות השהייה הרבה בבית כבר עתה מרגישים בגל של שיפוצים ובעיצוב הבית חשוב הריגוש יחד עם הפרקטיקה.

כבר עתה, בתכנון בתים ודירות עולה הצורך בתכנון ועיצוב שתי עמדות עבודה לטובת הגבר והאישה שהחלו לעבוד מהבית.

מרחב המחייה יהיה עם גינה או מרפסת רחבה כדי לאפשר גם את השהייה בחוץ. אנו רואים שעולה החשיבות של גינות מטופחות גם במרפסות הבניינים. התכנון בדירות בעיר ובבניינים מחייבים אותנו לגמישות מחשבתית ולשילוב מספר פונקציות בחלל במקסימום נוחות ופרקטיקה.

ולסיום מה תרצי להוסיף בנימה אישית?

הלקוחות הם מרכז הפרויקט, הם גרים בבית ואמורים לאהוב את התכנון, את החומרים, הצבעים, הטקסטורות וכל פרט אחר. ללוות לקוחות פרטיים או עסקיים בתהליך של תכנון ועיצוב פנים, זה מחייב לתת תשומת לב לחלומות שלהם, לכבד את החששות שלהם, להבין את אורח החיים שלהם, לחשוף אותם למגמות ולחומרים חדשים ומעניינים ולהקשיב לסיפור שלהם. כך אני יכולה לתכנן, לעצב וליצור עבורם בית שהוא מדויק להם ולמשפחתם וכך הם מרגישים מחוברים אליו כבר מתחילת התהליך וגאים בתוצאה . במסע ובחיבור שנרקם ביני לבין הלקוחות, הבית שלהם משקף אותם, את הסיפור הפנימי והחלומות שלהם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


מזמינה אותך ליצור איתי קשר:

054-476-2267
×
פגישת יעוץ

פגישת יעוץ

חולמים על בית מעוצב בדיוק עבורכם ?
מזמינה אתכם לפגישת יעוץ, בה תקבלו תכנית שכוללת תכנון, חומרים, צבעים ותאורה.

לאחר הפגישה תרגישו תשוקה גדולה לעשות את השינוי גם בבית שלכם.