התאמת אריחי קרמיקה למטבח ולבית
התאמת אריחי קרמיקה לעיצוב הבית
22/01/2018
עיצוב פנים המשלב פרקט ואור טבעי
איך תיצרו את עיצוב פנים המושלם לדירה שלכם?
01/03/2018
הצג הכל

עיצוב תאורה בבית

עיצוב תאורה לחללי מגורים

עיצוב תאורה בבית

אם חשבתם שתאורת הבית מיועדת אך ורק להאיר את הבית, טעות בידיכם. נכון, הפעולה הפיזית של תאורה היא להטיל אור, אולם התאורה בבית משפיעה באופן ישיר ומשמעותי על חיי היומיום שלנו אפילו מבלי שנשים לכך לב: מחקרים רפואיים שבוצעו מסביב לעולם בשנים האחרונות מצביעים על קשר מובהק בין מצב בריאותי פיזי ונפשי של אדם לבין כמות האור שהוא נחשף אליו. אי אפשר להתווכח עם זה: ככל שאנחנו חווים יותר אור, כך אנחנו מאושרים ובריאים יותר.

עיצוב תאורה בבית הוא נושא שמשתנה מאדם לאדם. כלומר, סלון של אדם אחר לא יהיה מואר באותו אופן כמו סלון של אדם אחר, ובאופן דומה לגבי שאר החדרים והחללים בבית. הסיבה היא שבחירת הסגנון של העיצוב וגופי התאורה עצמם תלויה במספר רב של גורמים שונים, ביניהם טעם אישי, רצונות, צרכים ותקציב. ובכל זאת, כן יש מספר דברים כללים שכדאי לקחת בחשבון בנושא עיצוב תאורה.

עיצוב סלון

הואיל והסלון הוא מקום בו מתרחש מגוון רחב של אירועים (החל מצפיית בינג' בטלוויזיה ועד לארוחות חג משפחתיות), מומלץ להתקין בו עמעמים שיסייעו לשליטה במצבי התאורה ולהתאים אותם למצבים השונים. כחלק מתהליך עיצוב פנים של סלון כדאי למקם תאורה לא מול הטלוויזיה אלא לצידה או אפילו מאחוריה, וכן כדאי להאיר באופן נקודתי פריטים מעניינים שנמצאים בסלון.

עיצוב מטבח

במטבח יש חשיבות לדיוק בהכנת האוכל, בחיתוך ובתיבול, ולכן נהוג להתקין תאורה חזקה מאוד שתאיר גם את הפינות החשוכות ביותר. כמו כן חשוב שהתאורה לא תפלוט הרבה חום, משם שגם כך במטבח בדרך כלל חם יותר מיתר חדרי הבית

עיצוב חדר השינה

הרהיט המרכזי בחדר השינה הוא המיטה, ומומלץ להאיר אותה באמצעות מנורת תקרה שתאיר את כלל החדר. בנוסף ניתן לשלב מנורות קריאה לצד המיטה, אהילים על שולחן או על כוננית ומנורות שמבליטות פריטים מעניינים ספציפיים, אם יש כאלה. על מנת שהעיצוב יהיה מעניין יותר כדאי לעשות שימוש בגופי תאורה שונים בגודלם או צבעיהם, וכן כדאי לחשוב על שימוש באפקט עמעום על מנת להוסיף אווירה נעימה לחדר.

עיצוב חדר שינה של הילדים

בחדר הילדים יש לקחת בחשבון שהילדים מתבגרים וטעמם משתנה, לכן מומלץ לעצב את התאורה (ולמעשה גם את עיצוב הפנים כולו) באופן שניתן יהיה לשנות מעת לעת. כמו כן יש לוודא שבגופי התאורה או הנורות אין חלקים שעלולים להישבר או לפצוע את הילד. ואם הילדים לא נוהגים לכבות את האור ביציאה מהחדר, אזי מומלץ לעשות שימוש בתאורה חסכונית.

עיצוב חדרי אמבטיה

מאפיין ייחודי של חדרי אמבטיה הוא הלחות הרבה השוררת בהם, ולכן יש לוודא כי גופי תאורה המותקנים בחדר זה עמידים בפני לחות. מספר גדול של גופי תאורה ייצור מראה מרווח יותר לחדר, אולם חשוב להרחיק אותם ממקומות בהם עלול להיווצר מגע עם מים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


מזמינה אותך ליצור איתי קשר:

054-476-2267
×
פגישת יעוץ

פגישת יעוץ

חולמים על בית מעוצב בדיוק עבורכם ?
מזמינה אתכם לפגישת יעוץ, בה תקבלו תכנית שכוללת תכנון, חומרים, צבעים ותאורה.

לאחר הפגישה תרגישו תשוקה גדולה לעשות את השינוי גם בבית שלכם.